رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نشست «دوگان‌های کلیدی در مدیریت شهری کلان شهرها» در  مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۲۲۵۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
نشست «دوگان‌های کلیدی در مدیریت شهری کلان شهرها» در  مشهد برگزار شد
نشست تخصصی «دوگان‌های کلیدی در مدیریت شهری کلان شهرها» در پژوهشگاه نوین شهر معنوی ثامن مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست تخصصی «دوگان‌های کلیدی در مدیریت شهری کلان شهرها» با ارائه دکتر «سعید شعرباف تبریزی» شهردار کرمان و حضور جمعی از علاقمندان به حوزه مباحث مدیریت شهری در پژوهشگاه نوین شهر معنوی ثامن مشهد برگزار شد.

شهردار کرمان در ابتدای این نشست «دوگان»‌ها را تصمیماتی اغلب با دو جهت متفاوت و شاید بعضا مغایر، با تاثیر بالا در مدیریت شهری و موثر در قضاوت و ارزیابی عملکرد تعریف کرد و گفت: البته این که دوگان‌ها مطرح می‌شوند، قطعا به این معنا نیست که پاسخ درست در عرصه اجرا، صرفا در یکی از سمت‌های آن وجود دارد. اما در مورد آن باید فکر کرد تا دچار مشکلات اساسی نشویم.

وی در ادامه گفت: تحولات و تغییرات بنیادی که معمولا مبتنی بر رای مردم و تغییر در شورا‌های شهر که براساس وعده‌های انتخاباتی آن‌ها شکل می‌گیرد، منجر به تغییر در مدیریت شهری می‌شود که تغییر و تحولی را در رویکرد‌ها ایجاد کند. اولین چیزی هم که به ذهن می‌رسد، این که نیروی انسانی موجود در پست‌های مدیریتی یا در جای خود قرار نگرفته و یا به درستی کار نکرده است و طبیعتا به سمت تغییر در پست‌های مدیریتی خواهد رفت.

شعرباف در ادامه گفت: اولین دوگان در همین جا شکل می‌گیرد. این که آیا از ساختار‌های انسانی و اداری موجود و شکل گرفته و ساز و کار‌های واقعی موجود در این ساختار، باید استفاده حداکثری کرد و اگر پاسخ مثبت است، چگونه از این نیروی انسانی و ساختار بدون تحول می‌تواند شعار تغییر و تحول استخراج شود.

وی افزود: دومین دوگان در تعامل‌ها و بده بستان‌های مدیریت شهری با نهاد‌های قدرتمند و موثر حاکمیتی خارج از شهرداری، در فضای استقلال مدیریتی و حرکت بر مبنای برنامه‌های طراحی شده شکل می‌گیرد. حقیقت این است که اگرتحول بخواهد رخ دهد، چاره‌ای جز تعاملات با ساختار‌های حاکمیتی خارج از شهرداری وجود ندارد که گاه از تعامل هم فراتر می‌رود و به امتیازدهی‌ها منجر می‌شود.

شعرباف در ادامه گفت: اصلاحات فرآیندی در مقابله با حیف و میل‌های موجود و مقابله با مصادیق بارز و برجسته فساد، سومین دوگان موجود در مسیر مدیریت شهری است که معمولا به مقابله با مصایق منجر می‌شود.

وی افزود: دوگان چهارم این است که طبع شهرداری‌ها به دلایل مختلف، متمایل به انجام کلان پروژه‌ها و پروژه‌های بزرگ مقیاس و تمرکز پروژه‌ها است که اتفاقا منجر به ایجاد سریع ادراک تغییر هم می‌شود.

تقویت ساختار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری‌ها برای خدمت رسانی موثر در آینده، رویکرد‌های مردم‌گرا و مشارکت جو با پیوست اجتماعی وسیع به ویژه در حوزه فرهنگ، رویکرد‌های مبتنی بر کسب درآمد کوتاه مدت با اولویت مصرف سریع، رویکرد‌های غیرهویتی و گرته برداری شده، اما آزمون پس داده، تحولات عمیق مبتنی بر مبانی راهبردی در تقابل با رویکرد‌های پروژه محور، الگو‌های تک ساحتی و تخصصی در برخورد با مسائل در تقابل با الگو‌های چندساحتی، الگو‌های ناظر و پیشرفت پروژه و تسریع در خدمت رسانی در تقابل با الگو‌های حفاظتی، دیگر مسائلی با عنوان دوگان‌های مدیریت شهری بود که شهردار تهران پیرامون آن سخن گفت.

در ادامه جلسه، حاضران ضمن پرسش و پاسخ، نکات خود را در ارتباط با مسائل مطرح شده بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->